Jaarverslag 2023

In het begin van dit jaar kwam In goed gezelschap uit, de strip die ik samen met Mathias Van den Berge maakte. Dit is op artistiek vlak de grootste verwezenlijking.

Voor de rest heb ik vooral aan mijn portfolio gewerkt of voor mijn plezier getekend. Sinds enkele jaren heb ik interesse in borduren en textiel. Ik startte een online cursus naaldvilten en maakte een wollen beeldje van Klomper. Ik wil hiermee graag verder gaan en hoop om in de toekomst verschillende technieken te leren combineren. Ik wens me op artistiek vlak hernieuwde energie, veel verwondering en interessante nieuwe projecten.

Hier een overzicht van het werk dat ik in 2023 maakte:


Van links naar rechts: illustratie voor Folktaleweek, strippagina uit In goed gezelschap,
zelfportret voor Drawlloween, foto tijdens een wandeling in Begijnendijk, ontwerp voor een bieretiket,
mijn eindejaarskaart, wollen beeldje van Klomper, karakterdesign voor Best of Bootcamp

Review Make Art That Sells – Best of Bootcamp – Market Mix 1- 2023

In september startte ik met Best of Bootcamp, een cursus van Make Art That Sells. Er zijn 5 opdrachten, met elk een thema en een commercieel doel zoals bijvoorbeeld een patroon (voor textiel, behangpapier). Ideaal om mijn portfolio wat uit te breiden en vooral om terug plezier te krijgen in tekenen en ontwerpen. Het gaf me de schop onder de kont waar ik op zoek naar was. De cursus doe je op eigen tempo, ik koos ervoor om 1 opdracht per maand te toen.

De opdracht wordt opgesplitst in een mini assignment en een big assignment. Je krijgt eerst het thema en wordt uitgedaagd om het te onderzoeken en te tekenen. Bij het tweede deel kom je te weten wat het einddoel is. Deze opsplitsing zorgt er voor dat je in het begin gewoon spontaan kan schetsen, zonder je al druk te maken over de finale uitwerking. Dit werkte goed voor mij, het houdt je alert en nieuwsgierig.

Ik zou de cursus vooral aanraden voor mensen die plezier willen hebben tijdens het tekenen en ontwerpen. Je mag zelf kiezen hoe je iets uitwerkt, je krijgt dus niet echt veel technische leidraad. Er is geen interactie, dus krijg je géén feedback op je eindresultaat. In de galerij kan je wel kijken wat andere studenten hebben gemaakt, sommigen posten hun resultaten ook op Instagram. Mijn eindresultaat voor de opdracht rond kreeften vond ik persoonlijk wat minder, maar het voorbereidend tekenen zelf was dan wel weer leuk.

Al bij al ben ik blij met de cursus. Het is één van de goedkopere uit het aanbod, dus ideaal als kennismaking. Om meer inzicht te hebben in illustratie (kleur, compositie, commercieel inzicht…) denk ik dat je best één van de meer uitgebreide cursussen kiest.

Dit bericht werd geplaatst in Illustratie, In Goed Gezelschap en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie