Terug naar Vierves

Deze week kreeg ik de kans om terug te keren naar Vierves-Sur-Viroin, samen met de masterstudenten van Sint-Lukas Brussel. Vierves is een pittoresk dorpje in de Ardennen, dicht bij de Franse grens. In 2011 volgde ik daar een meerdaagse workshop onder leiding van Randall, Hanco Kolk en Brecht Evens. Toen ontstond ook het idee voor Het Mirakel van Vierves. Momenteel ben ik het kortverhaal van toen aan het herwerken naar een uitgebreider verhaal.

In Vierves bezocht ik de locaties van de strip, nam ik documentatiefoto’s en werkte ik schetsen en voorontwerpen uit. Hoewel het scenario al min of meer vastligt was het toch nuttig om eens terug te keren. Ik kon als het ware rondwandelen in het decor van mijn strip waardoor ik me beter kon inleven.

Dit bericht werd geplaatst in Het Mirakel van Vierves, Strip. Bookmark de permalink .

2 reacties op Terug naar Vierves

  1. kasperart zegt:

    de geschilderde schetsen, maar zeker ook de inkttekeningen zijn echt knap gedaan, leuke referenties trouwens 🙂

Geef een reactie

